در سال های اخیر در صنعت ساختمان جهت تفکیک بخش های مختلف اداری یا تجاری از یکدیگر از محصولی با عنوان پارتیشن شیشه ای تک جداره یا همان پارتیشن شیشه ای فریم لس استفاده می گردد. از مهم ترین دلایل تمایل طراحان داخلی و افراد مختلف به استفاده از این جداکننده در پروژه های جاری خود می توان به عبور حداکثر نور طبیعی محیطی و همچنین شکست صدا تا 70 درصد در محیط پیرامون آن اشاره نمود. نکته حائز اهمیت آنجاست که از جذابیت و زیبایی بالای این محصول در دکوراسیون داخلی پروژه های اداری نصب شده نمی توان غافل شد مخصوصاً اگر طراح در انتخاب اولیه خود از فریم آلومینیوم به رنگ مشکی همراه با یراق آلات درب هم رنگ استفاده کرده باشد.
پارتیشن های شیشه ای اصولاً در محیط هایی به سبک مدرن و ساده مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل ظاهر و ساختار کلی آنها که شامل یک قاب از پروفیل آلومینیوم با رنگ بندی و کیفیت های متنوع به انتخاب مشتری در اطراف کار و درب ها و همینطور شیشه های تمام قد سوپرکلیر سکوریت می باشد با فضاهای اداری لوکس و مدرن سازگاری و همخوانی بیشتری دارد.
همانطور که گفته شد در داخل پروفیل آلومینیوم پارتیشن شیشه ای از شیشه های 10 میلیمتری شفاف سکوریت شده استفاده می گردد. این امر به طرز شگفت انگیزی در زیبایی محیط و همینطور بالا رفتن راندمان کاری پرسنل و تمرکز بر کار در تایم اداری با توجه به در جریان قرار گرفتن فعالیت های روزانه کارکنان تاثیر بسزایی دارد.
پیرو صحبت های بالا و توضیح مختصری که در خصوص پارتیشن های فریم لس داده شد در نظر داریم در این بخش جهت آگاهی بیشتر شما دوستان عزیز در مورد یکی از اجزا مهم و تکمیل کننده این محصول یعنی درب پارتیشن شیشه و انواع آن بپردازیم.
درب های پارتیشن شیشه ای به دو نوع درب های شیشه ای با چهارچوب و بدون چهارچوب تقسیم می شوند.
1-درب پارتیشن شیشه ای با چهارچوب:
درب های شیشه ای که در ساختار آنها از فریم آلومینیوم به عنوان چهارچوب درب استفاده می گردد به صورت لولایی (بازشو) می باشند که یراق آلات آنها شامل دستگیره درب و 2 عدد لولا می باشد. تمامی این موارد در ابتدای کار توسط مشتری با توجه به ظاهر، کیفیت و رنگ بندی مخصوص هر کدام انتخاب گردیده و سپس شیشه با توجه به برش متفاوت انواع لولا و دستگیره جهت تولید به کارخانه سفارش داده خواهد شد. اصولاً درب های مذکور در فضاهایی با متراژ بزرگتر و اتاق های رسمی مانند مدیریت و کنفرانس یا فضاهایی که نیاز به امنیت بالا داشته باشند مثل اتاق رک نصب می گردد. این قسم از درب ها به علت وجود چهارچوب و درزبندی مناسب آن، عایق صوتی خوبی را برای دو طرف پارتیشن فراهم می نماید. قابل ذکر است با توجه به اینکه پروفیل آلومینیوم در چهارچوب درب های فوق به کار گرفته شده است از قیمت بالاتری نسبت به انواع درب های دیگر برخوردار می باشد. شما عزیزان را به دیدن تصاویر زیبایی از درب های فوق دعوت می نماییم.
از نکات مهم در اجرای درب های شیشه ای با چهارچوب آنجاست که درب های فوق به صورت مجزا یعنی به صورت لنگه درب نیز در پروژه های مختلف قابل اجرا می باشند با این تفاوت که به جای نصب بر روی شیشه، بر روی چهارچوب درب نصب می گردند. در ذیل نمونه هایی از درب های اجرا شده فوق برای شما عزیزان به اشتراک گذاشته شده است.
2-درب پارتیشن شیشه ای بدون چهارچوب:
درب های شیشه های بدون چهارچوب همانطور که از اسم آنها پیداست در ساختارشان جهت اتصال به شیشه های پارتیشن از پروفیل آلومینیوم استفاده نشده است. این درب ها به دو دسته درب های شیشه ای رولینگ و درب با اتصال شیشه به شیشه تقسیم می گردند