دارندگان خودرو همیشه نگران امنیت اتومبیل خود هستند و همین باعث شده تا سراغ محصولاتی بروند که افزایش امنیت را برای آنها به دنبال خواهد داشت. دزدگیر خودرو یکی از محصولاتی است که اگر ضربه ای به قسمتی از خودرو وارد شده یا کسی قصد باز کردن قفل آن را داشت، عمل خواهد کرد و شما را از این موضوع مطلع می کند.این روزها انواع مختلف دزدگیر در بازار موجود می باشد که روند کار کردن با آن را دارندگان خودرو باید آموزش ببینند. یکی از این موارد بسیار مهمی که باید حتماً آن را یاد بگیرید روش کد دهی ریموت انواع دزدگیر خودرو است. در ادامه این مطلب از نمایندگی آپکو توضیحات بیشتری را در این زمینه با شما در میان خواهیم گذاشت.روند کار دزدگیر خودرو به چه صورت است؟

دزدگیر خودرو آپکو یا سایر مدل های دزدگیر معمولاً عملکرد مشابهی دارند. به طور کلی می توان بخش های مختلف دزدگیر را به دو قسمت اصلی تقسیم کرد که قسمت اول سیستم دزدگیر درون خودرو است که شامل سنسورها، آلارم و سیستم پردازنده مرکزی می باشد.بخش دوم ریموت دزدگیر است، برای این که به درستی کار کند، باید حتماً ریموت دزدگیر با سیستم پردازنده مرکزی آن درون خودرو اتصال برقرار کرده یا اصطلاحاً مچ شود. انواع مختلف دزدگیر خودرو دارای روند خاصی برای انجام کد دهی هستند.از همین رو در ادامه مطلب متخصصین ما در سایت آپکو توضیحات بیشتری را در خصوص انواع مختلف دزدگیر موجود در بازار ایران با شما در میان خواهد گذاشت.کددهی ریموت دزدگیر های پی ال سی PLC


  • در مرحله اول باید ترمز و اتومبیل را فشار داده و اگر سیم ترمز وصل نشده است، سیم قفل کودک که معمولاً به رنگ نارنجی می باشد را مستقیماً به مثبت وصل نمایید.
  • در مرحله بعدی باید یکی از درهای خود را باز نمایید و مطمئن شوید که راهنما های اتومبیل شروع به کار می کنند.
  • در مرحله بعد نوبت به باز و بسته کردن سوئیچ می رسد. برای انجام این کار باید سه بار سوئیچ خودرو را باز و بسته کنید و در مرحله سوم سوئیچ را به حالت باز نگه دارید.
  • بعد از آن نوبت به فشار دادن یکی از دکمه های ریموت به مدت ۳ ثانیه می رسد، بعد از این مدت باید صدای خاصی از ریموت به گوش برسد که نشان می دهد کددهی انجام شده است.
  • در مرحله پایانی نوبت به آن می رسد که روند کد دهی ریموت دزدگیر خودرو PLC را امتحان کنید. برای این کار ابتدا از سوئیچ را بسته و سپس روند عملکرد ریموت را مورد آزمایش قرار می دهید.

در بسیاری از موارد ممکن است نیاز به کد دهی چند ریموت داشته باشید که برای این نمونه از دزدگیر خودرو امکان تعریف ۴ ریموت دزدگیر وجود دارد. نکته مهمی که در این زمینه باید به یاد داشته باشید این است که کل روند کار نباید بیشتر از ۱۰ ثانیه طول بکشد.کددهی ریموت دزدگیر خودرو استیل من


  • برای شروع کد دهی ریموت دزدگیر خودرو استیل من ابتدا باید کیت اصلی دزدگیر درون خودرو را باز نمایید. در سمت چپ کیت یک ال ای دی، یک سوئیچ فشاری و IC پروگرام به چشم می خورند.
  • بعد از این که تغذیه دستگاه را وصل کردید، نوبت به فشار دادن تک سوئیچ می رسد. بعد از انجام این کار ال ای دی قرار گرفته در کنار تک سوئیچ باید روشن شود.
  • در مرحله بعد نوبت به فشار دادن یکی از دکمه های ریموت دزدگیر می رسد که این کار را باید تا زمانی که ادامه دهید که دستگاه گرفتن کد توسط ریموت و اعلام نماید.
  • برای اینکه بتوانید ریموت های دیگری را با دزدگیر مچ کنید، توانید مراحل بالا را برای آنها تکرار نمایید.

اگر ریموت دزدگیر خراب باشد، خواهی دید که روند کد دهی به درستی انجام نمی شود و باید سراغ ریموت دزدگیر جدید بروید.کددهی ریموت دزدگیر سیلیکون

انواع دزدگیر سیلیکون مانند وریور، ایناس و آلتیمیت باید به صورت زیر عمل کنید.
  • ابتدا باید تغذیه دستگاه را وصل کنید.
  • در مرحله بعدی دو پایه جامپر LRN که کنار IC پروگرام است را برای یک لحظه به یکدیگر متصل کرده و همزمان با آن یکی از دکمه های روی ریموت دزدگیر را دو بار فشار می دهید. در صورتی که روند کار را به درستی انجام داده باشید ریموت چند فلاش می زند که نشان دهنده اتمام کددهی خواهد بود.

نکته مهمی که در این میان باید به یاد داشته باشید این است که حتماً کل روند کار باید کمتر از ۱۰ ثانیه طول بکشد. همچنین در نمونه های مختلف این دزدگیر یک ال ای دی در کنار جامپر LRN وجود دارد که در صورت انجام کد دهی به صورت موفق چشمک خواهد زد.البته پیشنهاد متخصصین نمایندگی آپکو این است که حتماً این کار را به افراد حرفه ای و متخصص بسپارید تا به درستی انجام شود.کددهی ریموت دزدگیر ماجیکار تصویری

روشی که در ادامه با هم مورد بررسی قرار می دهیم برای مدل های مختلف دزدگیر ماجیکار تصویری مانند ۹۰۲، ۸۰۲، ۷۰۲، ۹۳۲ و ۳۳۲ قابل انجام خواهد بود.
  • در مرحله اول باید تغذیه دستگاه را وصل کنید و از وصل بودن آن نیز اطمینان حاصل نمایید.
  • سپس سه بار سوئیچ را باز و بسته کرده و در مرحله سوم آن را در حالت باز نگه دارید. بعد از آن باید مشاهده کنید که چراغ های راهنما خودرو عمل می کند.
  • بعد از اینکه صدای کنتاکت رله فلاشر در دستگاه دزدگیر خودرو را شنیدید، باید دکمه یک روی ریموت تصویری را فشار دهید. در صورتی که این عمل به درستی انجام شده باشد، دستگاه نیز یک فلاش می زند و یک بار صدای کنتاکت کردن رله نیز به گوش می رسد.
  • مرحله بالا را با دکمه دوم ریموت نیز انجام دهید تا دستگاه پذیرش خود را اعلام نماید.
  • در مرحله پایانی باید صورت را ببندید و عملکرد ریموت را مورد آزمایش قرار دهید.

به یاد داشته باشید که کلیه این مراحل باید در کمتر از ۱۰ ثانیه صورت پذیرد. همچنین قابلیت نرم افزاری دزدگیر خودرو ماجیکار تصویری بسیار بالاست و می توان برنامه های زیادی را از آن حذف یا به آن اضافه کرد.کددهی به ریموت دزدگیر پاورلینگ


  • در مرحله اول باید ترمز خودرو را فشار دهید. همچنین در صورتی که سیم ترمز را وصل نکرده باشید باید سیم نارنجی که متعلق به قفل کودک است را مستقیماً به مثبت وصل نمایید.
  • در مرحله بعد چهار بار سوئیچ را باز و بسته کنید و در مرحله چهارم آن را باز بگذارید تا ال ای دی دستگاه دزدگیر خودرو چشمک بزند.
  • در مرحله بعد هر کدام از دکمه های روی ریموت دزدگیر را فشار دهید تا متوجه خاموش و روشن شدن ال ای دی درون دستگاه شوید.
  • مرحله آخر مربوط به تست کردن دزدگیر است که برای این کار باید ریموت را در حالت خاموش قرار داده و عملکرد قسمت های مختلف دزدگیر را تست کنید.

روش کددهی به ریموت دزدگیر استیل میت

نمونه های مختلف دزدگیر خودرو استیل میت که می توانید آنها را از سایت نمایندگی آپکو تهیه کنید شامل مدل های ۱۰۰۰ متری، سخنگو، ۵۰۰۰ متری و ۳۰۰۰ متری هستند. روند کددهی به دزدگیر این خودروها به صورت زیر انجام می شود:
  • ابتدا باید سیم مثبت و منفی دستگاه دزدگیر وصل کنید.
  • در مرحله بعدی یک سوئیچ تکی فشاری که در کنار کیت قرار گرفته است را فشار داده و نگه دارید.
  • همزمان با فشار دادن و نگه داشتن تک سوئیچ در دستگاه دزدگیر خودرو باید یکی از دکمه های ریموت را فشار داده و صبر کنید تا صدای اعلام موفقیت آمیز بودن کدگیری به گوش شما برسد.
  • در مرحله بعدی نیز همچنان نباید تک سوئیچ درون دستگاه دزدگیر را رها کنید و این بار نوبت به انتخاب دکمه بعدی ریموت می رسد. در صورتی که در این مرحله به درستی انجام شود، صدایی از درون ریموت به گوش شما خواهد رسید.
  • در مرحله پایانی باید تک سوئیچ درون دستگاه دزدگیر خودرو را رها کنید و عملکرد دستگاه دزدگیر و صحت کد دهی آن را مورد آزمایش قرار دهید.

سخن نهایی

تا اینجای کار روش کد دهی ریموت انواع دزدگیر خودرو را با هم مورد بررسی قرار دادیم. مدل های دزدگیر خودرو که در این مطلب بررسی کردیم، نمونه های پرکاربرد و پرطرفدار موجود در بازار هستند.استفاده از دزدگیر خودرو آپکو برای انواع خودروهای آپکو می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد چرا که بیشترین سازگاری را با این محصولات دارد.
مورد بعدی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، انتخاب دزدگیر مناسب است. انواع دزدگیر خودرو دارای ویژگی ها و مزایا و معایب مختلفی هستند که قبل از تخریب باید با آنها به خوبی آشنا شوید.
متخصصین ما در نمایندگی آپکو آماده اند تا مشاوره لازم برای خرید انواع ریموت دزدگیر و دزدگیر خودرو را در اختیار شما قرار دهند.