معمولاً سایبان ها در محوطه سر باز ساخته می شود
سایبان ها عموما جهت سایبان خودرو.مغازه آلاچیق سردرب, تماشاچیان و … مورد استفاده قرار می گیرد
در ساخت اسکلت سایبان باید پروفیل های مورد نیاز به صورت شیبدار یا قوسی نورد گردیده تا بتوان در هنگام سر هم نمودن قوس ها و ساخت سازه تا حد امکان درز جوش روی سازه اصلی را به حداقل رساند،که این امر کمک شایانی به عمر بالای سازه از لحاظ مقاومت در مقابل زنگ زدگی احتمالی و رسوب آب زنگ سطح داخلی پروفیل ها از محل درز ها به روی سازه می کند.
روش دیگراز لحاظ سازه ای ساخت سازه سایبان با استفاده از تیر ورق فلزی می باشد که با برش CNC یا پلاسما می توان به زیبایی آنها افزوده گردد.
ساخت یک سایبان زیبا شامل مراحل زیر می باشد:

  1. بازدید از محل مورد نظر جهت اجرای سایبان و ارائه طرح های سه بعدی متناسب با محل
  2. انتخاب طرح مورد نظر کارفرما و تایید مشخصات فنی مربوطه
  3. اجرای عملیات فونداسیون
  4. ساخت اسکلت اصلی سازه در کارخانه
  5. نصب و مونتاژ سازه در محل
  6. عملیات سند بلاست و رنگ آمیزی سازه
  7. نصب پوشش پلی یوپان

پوشش سایه بان پارکینگ باید علاوه بر انتقال حرارت پایین و ایجاد سایه خنک که موجب محافظت رنگ اتومبیل میگردد از طول عمر مفید بالا برخوردار باشد.
با ورود نسل جدید سایبان های پی وی سی ،پوشش های قدیمی مشابه به دلیل وزن و انتقال حرارت زیاد منسوخ شده اند.
از مزایای احداث سایبان ماشین می توان به مواردی از قبیل زیبا نمودن محوطه ها با توجه به طرح های متنوع ، محافظت خودرو در برابر عوامل جوی و … اشاره نمود.